Friday 1 August 2008

Likes and dislikes

Are we all the same with what we like and what we don't like?

There are a few things mama keeps doing over and over again and it drives me nuts. For example, she is obsessed with cutting my nails; and I hate that. Another thing she keeps doing is touching my nose. I cant breathe and I find it very spooky but she insists. She said it gets all dirty when I eat so she needs to clean it.
Going to bed for a nap…I hate that too…I want to play…you can be sure I protest loudly EVERY time she tries to put me in bed.
Other things I do not like are brushing my teeth (unless there is that tasty orange toothpaste on the brush), work, being left alone in my room, the ‘teething gel’, spinach.

I love going into the water; either the pool or the bath or the shower. As long as the water is warm I am a happy bunny.
I love cuddles and my mummy is always giving me loads of cuddles. That’s really nice. I have been practicing giving her kisses but she says they are too wet. Well… I am learning…that’s all I can say.
The word Pannekoek (pancake in Dutch) always sends me into a fit of giggles.
Papaya is still my favorite food. I could live on it. But I just discovered beef…Yummy!
Other things I like are going out for a walk in my stroller. The purple fish mama gives me when I take my bath. Having my ears cleaned. Having my hair brushed. Drinking from a cup. Being carried (all the time, please). Going to the baby club and meet all my friends. Playing with all the things I am not allowed to play with, like remote controls, computer, dirty stuff on the floor, telephones…and my favorite toy is Panda, I even sleep with him!


Sommes-nous tous pareils avec ce que l’on aime et ce que l’on n’aime pas?
Il y a plusieurs choses que maman fait constamment qui me rendent folle. Par exemple, elle est continuellement à vouloir me couper les ongles et je déteste ça. Un autre truc qu’elle fait en permanence est de me toucher le nez. Je ne peux pas respirer et ça me fait peur, mais elle insiste. Elle dit qu’il est tout sale, surtout après avoir mangé et il faut le nettoyer.
Faire la sieste…je déteste ça aussi…je veux jouer…vous pouvez être sur que je proteste à CHAQUE fois qu’elle essaye de me coucher.
Autre choses que je n’aime pas sont de me brosser les dents (à moins qu’il y ai le dentifrice à l’orange sur la brosse à dent), le travail, qu’on me laisse toute seule dans ma chambre, le gel pour les gencives, les épinards.

J’adore l’eau; que se soit dans la piscine, le bain ou la douche. Tant que l’eau est chaude je suis heureuse.
J’adore les câlins est ma maman me couvre tout le temps de bisous.C’est vraiment bien. Je m’excerce à lui faire des bisous mais elle dit qu’ils sont tous baveux. J’apprend…que voulez-vous?
Je pique une crise de fou rire à chaque fois que j’entend le mot Pannekoek (crêpe en hollandais).
La papaye est toujours mon plat favori. Mais je viens de découvrir le bœuf…miam miam!
Autres choses que j’aime sont d’aller me promener dans ma poussette, mon poisson en plastique violet dans mon bain, me faire nettoyer les oreilles et me brosser les cheveux, boire avec la tasse, être portée (tout le temps s.v.p), aller au baby club et retrouver tous mes copains et copines, jouer avec tous les trucs auxquels je n’ai pas le droit de toucher, comme les télé commandes, les téléphones portables, l’ordinateur, les trucs sales qui trainent par terre…et mon jouet favori est Panda, je dors même avec!

No comments: