Tuesday 1 April 2008

From then until now

Mama, Papa and I were looking at all the pictures we have taken since I am born and we were marvelling at my accomplishments; I have come such a long way already. Can you believe only 3 ½ half months have gone by? I went from a little thing of 3.9kg and 53cm, to a strong girl of 7.5kg and 66cm. I am able to hold my head all by myself. I love doing push ups and sit ups too. I discovered my hands and I love to suck on my fingers (delicious) but the best is…I can now really see what is going on in the world around me and I love so much to see mummy and papa and to smile at them. I think they really like it too. I hate being left alone and you can be sure I cry the hell out of the house if I am; I have learned that if I do so, either mama or papa are coming to take me in their arms…I LOVE it!

Maman, papa et moi regardions toutes les photos que nous avons prises depuis que je suis née et nous nous émerveillions sur mes progrès ; j’ai déjà fait un bon bout de chemin. Vous rendez-vous compte que 3 ½ mois sont déjà passé ? D’un petit bout de 3,9kg et 53cm je suis passée à une grande fille de 7,5kg et 66cm. Je peux maintenant tenir ma tête droite toute seule. J’adore faire des pompes et des abdo aussi. J’ai découvert mes mains et j’adore sucer mes doigts (délicieux), mais le meilleur est…que je peux enfin voir le monde qui m’entoure et j’adore voir le visage de maman et papa et leur faire de grands sourires. Je crois qu’ils aiment ça aussi. J’ai horreur d’être toute seule et vous pouvez être sur que je pleure bien fort si le cas se présente ; j’ai réalisé que si je pleure, soit papa ou maman accoure pour me prendre dans leur bras…j’adore !

No comments: